‘Fred de la Bretoniere’ en ‘Shabbies Amsterdam’ hebben grootse plannen met nieuwe CEO en International Sales Director

Maandag 7 november 2016 — Sinds 1 juni 2016 is Dennis Mok de nieuwe CEO van Fred de la Bretoniere. Tegelijkertijd is ook Stefan van Schooten aangesteld als International Sales Director. De Bretoniere Group zet hiermee in op de groei van hun twee merken ‘Fred de la Bretoniere’ en ‘Shabbies Amsterdam’ met uitbreiding in Duitsland.

Mok en Van Schooten hebben grootse plannen om ‘Fred de la Bretoniere’ en ‘Shabbies Amsterdam’ in de komende jaren nog meer te laten groeien en om extra service te bieden aan zowel de consument als de winkelier. Zo wordt er in online geïnvesteerd door binnenkort met een volledig nieuw platform te komen voor een omnichannel benadering - waaronder een B2B-portal. “We willen een professionele en betrouwbare partner zijn voor onze klant”, laat Mok weten. “We bouwen aan een omnichannel bedrijf waarbij alle klanten via alle kanalen bediend moeten kunnen worden.”

Verder zal er in de Retail uitgebreid worden. Bretoniere Group is al actief op vele internationale markten, maar er liggen nog meer groeimogelijkheden in het buitenland. Van Schooten: “Als je een merk hebt dat internationale potentie heeft, dan moet je over de grens kijken.” Naast schoenen zullen de twee merken nu ook meer focus op de tassen collecties krijgen.

Over Dennis Mok en Stefan van Schooten

Mok heeft al uitgebreide ervaring in de mode, met name in de retail. Zo heeft hij verschillende functies bekleed van Sales Director tot CEO bij bedrijven zoals WE Fashion, MS Mode en Coolcat. “Ik zie veel potentie in beide merken en het is een fijne cultuur om in te werken. Het is een mooie uitdaging en iedereen staat open om iets ervan te maken.” Ook Van Schooten is geen onbekende in de modebranche. Hij heeft vooral ervaring in de Wholesale bij onder andere Oilily, Gsus en Anna Scott. “We willen van en met mooie merken een mooi bedrijf maken.”

Over de Bretoniere Group

Oprichter Fred de la Bretonière begon zijn creatieve carrière aan de Kunstacademie van Den Haag. Als student was hij al geïntrigeerd door vrouwelijkheid. Zijn doel is het maken van tassen en schoenen van hoogwaardige, luxe materialen die niet alleen deel uitmaken van ‘haar’ garderobe, maar ook van haar persoonlijkheid. Zijn belofte is tijdloze eenvoud en ongeëvenaard vakmanschap. Eind 2014 nam Karmijn Kapitaal een meerderheidsbelang in het bedrijf, maar oprichter Fred de la Bretonière is nog altijd verbonden gebleven aan het merk als inspirator.

Dennis Mok - CEO Fred de la Bretoniere
Stefan van Schooten - International Sales Director Fred de la Bretoniere